Christelijke werkwijze

Daisy Grandia

Geloof is voor mij het anker. God staat voor onvoorwaardelijke liefde, genade, waarheid en kracht. Ik werk vanuit Christelijk perspectief. Dat betekent onder andere dat ik niemand uitsluit. Ik wil bewogen zijn en open staan voor anderen en hun verhaal. Dit vind ik belangrijke waarden in het contact met anderen.

Mijn bekering:

Ik ben niet opgegroeid in een gelovig gezin, eerder atheïstisch. Toch heb ik zelf altijd een Godsbesef ervaren als kind en als tiener heb ik de naam Jezus gehoord, maar niet begrepen.

Het geloof in Jezus en zijn verlossende daad heeft mij krachtig gemaakt op de momenten dat ik zo zwak was. Hij liet zichzelf aan mij zien door de Bijbel heen, andere christenen en andere bijzondere situaties. Dit op de momenten dat ik dacht alleen op de wereld te zijn. Dat ik alleen op mezelf kon vertrouwen. Ik merkte dat hij naar me reikte, oog had voor mij. Zo ben ik in aanraking gekomen met het Christendom. Ik heb me als 23-jarige laten dopen. Van 2004 tot 2008 heb ik een theologische opleiding gevolgd. Dit vormde mede een grondvest voor mezelf en mijn identiteit. Ik werd opnieuw ‘geboren’. Ik ontwikkelde mezelf beter, ik kon groeien in volwassenheid en mijn leven een richting geven, zodat ik kon komen waar ik nu sta. Ik heb ontzettend veel gekregen van Hem en steun gehad aan anderen waar God Zijn kracht doorheen werkte.

Geloof in jou

Voor mij is het geloof een onuitputtelijke bron van liefde en waarheid. Iedereen heeft een reden voor zijn gedrag, of het nou onhandig constructief/destructief is. Ik kan bewogen en nieuwsgierig kijken naar de beweegredenen. Zo kan ik naast mijn cliënten staan, ondanks of juist vanwege mogelijke niet helpende gedachten /overtuigingen die ze hebben. ‘Je bent niet alleen. Ik ben er voor je en ik denk met je mee.’ Ik kan hen inzicht geven en een spiegel voorhouden, maar altijd met compassie. Dat is een belangrijke basis voor vertrouwen en geloof in een nieuwe situatie.